Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


The Sims 3™

Ismertetők

Szabadság: új szomszédság

-A Simek egy nagy, nyitott szomszédságban élhetnek, szabadon, betöltési idő nélkül. Elsétálhatnak mások ajtaja előtt, végigfuthatnak az utcán, ahol más Simekkel találkozhatnak.
- Megfigyelhetőek lesznek a szomszédok, miközben a mindennapjaikat élik.
- Minden épülettel valamiféle kapcsolatba léphetnek.
- Egyes épületekben (pl. munkahely) a Simek eltűnhetnek, így nem lehet őket követni, azonban bizonyos módon befolyásolni lehet majd a tevékenységüket. Minden munkahelynek lesz telephelye a városban.
- A játékunk közben a szomszédságban élő többi Sim éli az életét, megházasodik, megöregszik, meghal.
- Hosszabb szakaszokra a Simek autóval mehetnek, amivel az előre kiválasztott helyen parkolhatnak.
- Az egyes napszakok között nagyobb lesz az átmenet, így lesz napfelkelte és naplemente is.
- A városközpont nagy szerepet fog játszani a játékmenetben.
- Lesznek nyilvános épületek, amelyekben el tudod készíteni a simek otthonát, vagy szolgáltatásokat hozhatsz létre a nyílvános épületekből.
- A szomszédságban a házakat a tengertől a hegyekig lehet építeni
- A hegyek mögött egy mezőgazdasági terület fekszik, ahol egy tanya található. Hogy ez csak dísz vagy tényleg teljesül sokak kívánsága és lesz baromfi, ló, stb. az még nem derült ki.
- Simed telkének az árát nem csak a ház értéke és a telek mérete szabja meg. Az is befolyásolja majd az értéket, hogy milyen környéken laksz: gazdagok vagy csórók a szomszédaid, van-e munkája a szomszédaid, a ranglétre hányadik fokán állnak. És az is meg fogja szabni, hogy panorámás, tengerparton fekszik-e.
- Amennyiben túl kicsinek bizonyul egy telek a házunk számára, egyszerűen áthúzhatjuk egy másikra és nem veszik el semmi.
- A szomszédság neve véglegesen is: Sunset Valley
- Több másolatot lehet készíteni Sunset Valley-ből, magyarul több profilunk lehet, többféleképpen végződhet az egyes Simek története. A játék megjelenése után több szomszédságot is le lehet majd tölteni a hivatalos oldalról. Pár héttel később pedig megjelenik egy saját szomszédság készítő program.
- Lesz: tengerpart, uszoda, étterem, kávézó, boltok, temető

Simek létrehozása

-A családkészítő mód jelentősen át lett dolgozva, sokkal realisztikusabb és több beállítási lehetőséget enged meg.
- Egy új, realisztikus személyiség rendszer lett bevezetve, ennek segítségével Simjeink egyedibbek lehetnek, mint valaha.
- A jllemvonásokból álíthatjuk össze a személyiségét. Így lesz olyan Sim, aki oda lesz a tévézésért, míg más Simet hidegen fog ez hagyni.
- Több, mint 70 jellemvonás lesz. 1-5 jellemvonás közül lehet választani, ezután a játék felajánl ezek alapján 5 életcélt, ebből lehet választani egyet. Összesen 30 életcél van a játékban.
- Ki lehet választani a Sim kedvenc ételét, színét, azt, hogy milyen hobbija legyen. Ha pl. a kedvenc ételét eszi, jobb kedve lesz.
- Nem lesznek csillagjegyek.
- A fiatal felnőttnek öt, a tiniknek négy, a gyermekeknek három, a tipegőknek kettő jellemvonása lehet.
- Ezek a jellemvonások fognak a Simek gondolataira, érzéseire és kezelhetőségükre kihatni.
- Haj-, szem- és bőrszíneknél megszámlálhatatlan variáció áll rendelkezésünkre, egy színpalettáról választhatjuk ki a nekünk megfelelőt.
- A haj négy részre oszlik (a tő, haj, a haj vége és a fények) , ezeket szabadon lehet színezni. Meg lehet például határozni az alapszínt és csíkokat lehet bele készíteni.
- A lábat is megformálhatod: a sarkát, lúdtalpassá teheted a simedet.
- A különböző tulajdonságok miatt előfordulhat, hogy pl. egy Simnek nehezebben megy a tanulás, mint egy másiknak.
- A tulajdonságok lehetnek pl. karizmatikus, barátságos, szerencsés, családorientált, stb. - Meghatározható a Sim kedvenc étele, színe, TV csatornája és zenestílusa.
- A Simek testalkata a nagyon kövértől az izompacsirtáig határozható meg. Ezen kívül állítható a Simek magassága is.
- Anyajeggyel is elláthatod a simedet.
- Ázsiai és afrikai karaktertípusokat is létre lehet hozni.
- Saját hangszínt lehet beállítani a Simek számára.
- Az ékszerek (gyűrűk, órák, nyakláncok, karkötők) és a kiegészítők mellett a zoknit és a cipőt is külön lehet beállítani.
- Külön panel lesz a Sim alakításakor a szeplők és anyajegyek hozzáadására.

A Simek élete

- Fokozatos öregedés nem lesz, viszont alapból hét korcsoportot kapunk:Csecsemő, Tipegő, Gyermek, Kamasz, Fiatal felnőtt, Felnőtt és Idős. A fiatal felnőttbe az új korcsoportba a 18 és 30 év közötti simek fognak tartozni. A terhesség is nagyobb szerepet kap a Sims 3-ban, azonban erről még nincsenek bővebb infók.
- A felnőttek és az idősek rendelkezni fognak ráncokkal.
- Bizonyos események hosszútávon meghatározhatják egy Sim kedvét, pl. egész nap dühös lehet, ha valami rossz történik vele.
- A Simek saját dolgokat termeszthetnek, amiket később a saját ételeikhez fel tudnak használni.
- A szükségletek alá vannak rendelve a Simek Személyiségének, így például a szórakozás szükségletét egy félénk, visszahúzódó Simnek nem lehet egy bulival megnövelni.
- Szükségletek igaz vannak a játékban, de nem kell annyira rájuk koncentrálni, inkább az a fontos, hogy a Simek éljék az életüket.
- Négy alapszükséglet marad: Alvás/Feltöltődés, Ürítés/Higiéne, Szórakozás és Éhség
- A társalgás során jobban meg lehet határozni a hangvételt, így a legjobb barátok nem kezdenek el hirtelen flörtölni egymással.
- Minél tovább beszélget egy Sim egy másikkal, annál jobban megismeri, és annál jobban látja, milyen tulajdonságai vannak.
- Lehet aktuális dolgokról is beszélgetni, ha pl. a Simet előléptették, az is lehet beszédtéma.
- A jellemvonásokból nem túl kedvező dolog is kijöhet például: a simed más hűtőszekrényéből eszik, vagy fehérneműben sétál a főutcán. De ez őt nem fogja zavarni, mert neki ez a természetes. Ezért érdemes lesz odafigyelni jellemvonásokra ugyanis egy ilyen szituáció, akár barátok elvesztésével is járhat.
- Rengeteg új lehetőség lesz a barátok szerzésére.
- Az atlétikai jártasságpontok segítik, hogy simed boldogabb, egészségesebb és hosszabb életű legyen.
- Az ingerlékeny simnek soha ne mondd az, hogy valamit most azonnal csináljon meg, mert annak beláthatatlan következményei lehetnek, főleg ha még durva is az a sim.
- A Simek előrelátóak lesznek. Ha egy Sim dolgozó meghívja a főnökét, hogy jobban megismerjék egymást, ezzel nagyobb esélye lesz az előléptetésre.
- A Simek társaságbeli magatartása is jobban kidolgozott lesz. Így a Simek reagálnak arra, hogy egy másik Sim megfelel-e a társadalmi normának vagy éppen vét ellene pl. ha egy vendég sosem hoz magának ennivalót, vagy a Te Simed ágyára ül. Lehetséges lesz ezeket a normákat szándékosan megsérteni és ezzel más Sim reakcióját kiváltani.
- A Simek emlékezete is sokkal jobban ki lesz dolgozva. Ha pl. egy Sim megsértett valakit, akkor ezért később bocsánatot kérhet.
- Előfordulhat, hogy simed elveszít egy könyvet, amit később egy másik Sim házában talál meg. Ez olyankor van, ha az a bizonyos Sim kleptomániás, így a házában más Simek dolgait is felfedezheted.
- A simek életét nagyban meg fogja határozni a ruházatuk, átöltözni még mindig körbefordulással fognak.
- A tinik elszökhetnek szürkületkor és garázdálkodhatnak a városban, vagy éppen gyanús dolgokat fedhetnek fel.
- A gyerekek speciális házifeladatokat is fognak kapni: horgászni kell, virágot kell ültetni vagy egy egész könyvet kell kiolvasni.
- Lesz egy idővonal, mellyel majd tudod szabályozni, hogy hány órát aludjon, horgásszon a sim.
- A nagy tudással rendelkező simek tudják majd tanítani a többieket.
- Lesznek tudás jutalmak: főzésnél: Isteni torta, horgászatnál: az óriási hal.
- Ha a sim kifog egy halat azt hazaviheti, beleteheti az akváriumba és még nevet is adhat neki.
- Lehet majd fogat is mosni.
- Minden simnek lesz egy mobiltelefonja, amivel bármikor rendelhet egy pizzát, vagy felhívhatja a rokonait vagy barátait.
- Az érték és a pénz két különálló dolog lesz.
- Ahhoz, hogy a könyvespolcról könyvet tudj leszedni - előbb meg kell azokat venned.
- Az emlékeket a hangulatdarabkák ún. moodletek ki fogják egészíteni. Ez annyit jelent, hogy a simek emlékeiben az is benne lesz, hogy hazament, virágot locsolt, leszúrta a főnöke stb.
- Sokkal több dolog fogja meghatározni, hogy a sim boldog-e vagy depressziós: egyes simek nagyon boldogak lesznek ha virágot locsolhatnak, másoknak már az is rossz, ha fel kell kelniük a televízió elől.
- A csecsemőkkel és a tipegőkkel is több dolgot lehet csinálni, habár babakocsi nem lesz, de a csecsemőket is el lehet vinni sétálni úgy, hogy valamelyik szülő az ölébe vagy a nyakába veszi.
- A Simek tudnak a tengerben úszni.
- Az alapszükségleteken belül meg lesznek határozva külön szükségletek is, tehát pl. a higiénián belül a Simnek épp fogat kell mosnia.
- Ha maximalizálsz egy jártasságot, az új interakciókat tesz elérhetővé.
- Kedvenc ételt kb. 25 fogásból választhatsz, kedvenc zenei stílust 5-ből és a kedvenc színedet a már említett színpalettáról választhatod ki.
- A játékosok maguk határozhatják majd meg, milyen hosszú legyen egy-egy életszakasz, magyarul mi döntjük el, meddig legyen egy Sim pl. gyerek.
- A nők kórházban fognak szülni és ez lesz az orvosi karrier épülete is.
- A Simek sokkal okosabbak, pl. elmennek enni, ha éhesek, stb. Bár ez a Sims 2-ben is így van, ha be van kapcsolva a szabad akarat, de a Sims 3-ban ez kifinomultabb lesz.
- Jellemvonások szerint lesznek a kívánságok. Ha teljesíted, kapsz egy hangulatdarabkát. A hangulatdarabka lehet negatív vagy pozitív. Utóbbi esetén javul a Sim hangulata.
- Megnőtt a gyereknevelés szerepe. Ha a szüleik nem törődnek a gyerekkel, akkor a gyerek rossz jellemvonásokat kap, de ha törődnek, akkor te magad választhatod ki a jellemeiket.
- A Simek lehetnek igazi rock sztárok, de hogy ez tényleg úgy fog-e működni, mint a bemutatóban, nem árulták el.
- A gyerekek megcsinálhatják a házijukat a számítógépen vagy a könyvtárban.
- Alapból lesz minden Simnek eszköztára.
- 4 módon közlekedhetnek a Simek: sétálhatnak, biciklizhetnek, mehetnek taxival vagy saját kocsival. (A saját kocsit és biciklit nem lophatják el).
- A jellemvonásokat meg lehet változtatni, azonban ehhez megfelelő életcélpont szükséges, amiből egy ilyen jutalmat lehet venni. Összesen 20 jutalomból lehet választani.
- Mégis 6 szükséglet lesz: éhség, társaság, ürítés, higiénia, energia, szórakozás. Magyarul a környezetet és a kényelmet nem tették bele.
- A speciális kéz eszközzel, melyel bele lehet avatkozni a Simek életébe nem nyithatunk ajtót, nem tehetjük arréb a csecsemőt, csak arra van, hogy unalmas dolgoktól megkíméljük a Simet, mint pl. a szemét eltakarítása, tányérok összeszedése.
- Lesz kertészkedés, horgászat és kézügyesség jártasság.
- A halál és a házasság is a Sims 2-höz hasonlóan zajlik.
- Az űrlényeken és a szellemeken kívül is lesz még egy speciális teremtény, de erről nem szándékoztak többet elárulni.
- Kérdezték, lesz-e egészen fenékig érő haj nők és férfiak számára is. Egyelőre elég kevés haj volt a játékban, de azok között nem volt ilyen.
- Az iskolásokat egészen az iskoláig lehet kísérni. Bár eltűnnek az épületben, de azt látni lehet, ahogy odáig eljutnak.
- Azok a családok, akikkel éppen nem játszunk, nélkülünk is tovább élik az életüket. Ezt eddig is tudtuk. Arra a kérdésre viszont, hogy ezt ki lehet-e kapcsolni esetleg egy kóddal, Ben Bell nem akart válaszolni mondván, maradjanak meglepetések a játékban.
- A prezentáció során Ben felgyújtott egy házat, azonban valószínűleg nem ég le az egész, bár a lángok gyorsan terjedtek, Snooty nem látta, hogy a falak is lángra kaptak volna.

Karrier

- A karrierek a Sims 2-höz hasonlóak lesznek
- Munkát találhatsz az újságban vagy az interneten vagy elmehetsz a már említett munkahely telephelyekre.
- Lesznek otthon végezhető munkák.
- Választhatunk részmunkaidős állást is.
- lesz utazási idő, tehát, hogy időt spórolj a munkába menet, a simek a munkahelyük közelébe költözhetnek, vagy a lakásuk közelében kereshetnek állást.
- El kell döntened, hogy egy stresszes helyen dolgozol vagy egy nem stresszes helyen. A stresszes jóval többet fizet és több jártasság pontot ad - mert hogy ilyen is lesz - mint egy nem túl stresszes.
- Előfordulhat, hogy szakácsként új receptet találsz ki, ehhez pedig új hozzávalókat kell keresned a szomszédságban és a zöldségesnél.
- Lesz változtatás abban, hogyan mérik egy adott Sim teljesítményét a munkában, de erről nincsen bővebb információ. A fizetés még mindig órabérben történik.

Álmok -vágyak - ígéretek -remények

- A Sims 2-ben megismert Vágyak helyett Álmaik - Kívánságaik lesznek a simeknek - a szerepük mindenképpen hasonló lesz. Ilyen kívánságunk lehet például az, hogy megismerjünk egy másik szimet, vagy egyszerűen vásároljunk magunknak egy könyvet, de ennél persze nagyszabásúbb dolgok is lehetnek.
- Játékosként képesek leszünk Simjeink ezen Álmait - Kívánságait teljesíteni.
- Az Álmok beteljesülése emel Simünk hangulatán.
- - A teljesített vágyakért, álmokért még mindig életcélpontokat kapunk, ezekkel pedig olyan jutalmakat oldhatunk fel, mint hogy a Simünk egyik helyről a másikra tudjon teleportálni, vagy befolyással lehessen más Simek hangulatára.

Építés és szépítés

- A tárgyak minden részletét könnyen átszínezhetjük.
- Egy egyszeri parancs kiadásával több tárgy színét úgy passzinthatjuk össze, hogy azok harmonizáljanak egymással..
- A tárgyakat immár 360-fokon belül forgathatjuk, és a négyzethálón kívülre is helyezhetjük azokat.
- Több tárgyat lesz lehetőségünk az asztalra és egyéb más felületre elhelyezni.
- Több olyan tárgy lesz, amit egyszeri kattintással kitörölhetünk.
- A képeket és más falra illeszthető tárgyakat most már gond nélkül akaszthatunk ferde falra is.
- Ívelt falak továbbra sem lesznek...
- A tárgyakat egyszerűen áthúzhatjuk egyik Telekről a másikra.
- Sőt, magát az épületeket, házakat is mozgathatjuk Telken belül.
- Az épületeket már 5 emelet magasra építhetjük.
- Rengeteg növény közül választhatsz, amivel a kertheted díszítheted.
- A kertedet, a füvet locsolhatod is - de arról nincs információnk, hogy levágni is le lehet majd a füvet.
- A fák és a bokrok levelei lengedezni fognak, ha fúj a szellő.
- Mozgathatod a postaládádat.
- A konyhaszekrénynek lesz felső része is.
- Tudod majd a házat mozgatni.
- Nem lesz speciális pince.
- A tetőterek jobban ki lesznek dolgozva.
- A háztetőket jobban az igényekhez lehet alakítani. Akár több stílusú és színű is lehet. Tovább a tető szögét is meg tudod változtatni.
- Lesz egy nagyszerű eszköz az építkezéshez. Ha eddig meg akartuk növelni egy szoba méretét, vagy éppen csökkenteni azt, akkor falat kellett építeni, bontani, tapétázni. Most egy speciális eszközzel pár kattintással megnövelhetjük vagy akár csökkenthetjük a szoba méretét. Emellett minden falon lévő tárgy a helyén marad, nem tűnik el semmi.
- Lesz plafon és ezt automatikusan generálja a játék.
- Azt már tudjuk, hogy lesz építés mód a szabadon méretezhető falak miatt, de nem beszéltek túl sokat róla.

Egyéb információk

- Nem lesz Multiplayer lehetőség.
- Fognak készíteni egy MAC verziót, miután kiadták PC-re a játékot!
- A játékot 2009-ben fogják kiadni.
- Lesznek természetfeletti lények, mint a Sims 2-ben.
- Nehezebb lesz megölni a Simeket. Ha például a Simed a medencében van és kiveszed a létrát, akkor Ő ezt észleli, és a medence szélén is ki tud mászni.
- Lesznek a játékban autók, sőt balesetet is szenvedhet általuk a Sim.
- Nem lesz az alapjátékban időjárás. Volt, azonban az időközben fellépő problémák miatt el kellett távolítani.
- Többféle nehézségi szint lesz a játékban, kiválaszthatjuk, hogyan akarunk játszani a családunkkal.
- Számtalan színezési lehetőségünk lesz, ha változtatni akarjuk tárgyainkat, ruhadarabjainkat, frizuránkat, falainkat, padlóinkat és egyéb más holmijainkat. Ebben egy beépített Szerkesztőprogram lesz segítségünkre
- A játékosok közvetlenebbül képesek beleavatkozni a Simek életébe: például megfoghatod a szemetet és kidobhatod helyettük.
- pár hónappal a megjelenés után kiadnak egy egyedi szomszédság szerkesztő eszközt.
- A Sims 2 ismert csaláskódjainak többségét a Sims 3 - ban is fellelhetjük majd.
- A Simeknek továbbra sem lesznek káros szenvedélyeik (pl. alkoholizmus).
- csak 8 Sim élhet egy telken.
- A simeknek lesz egy "GPS"-ük, amellyel gyorsan megtalálhatod őket.
- A régi szolgáltatások (bejárónő, kertész stb. ) megújulnak és lesznek új szolgáltatások is.
- Lesznek a közösségi területeken parkolók, melyek esetenként fizetősek lesznek.
- Az autózást magát nem fogjuk látni, mikor beszáll a Sim az autóba, az eltűnik és legközelebb a célállomáson jelenik meg.
- Lesz egy város térkép a kép valamelyik sarkában, úgy ahogy a SimCitynél. A fontosabb épületeknek külön szimbólumai lesznek.
- Lesz a megszokott Sims lexikon, az infók könyve.
- A telkek elmentése valószínűleg sok időbe fog telni. (Nem, nem tudjuk mennyi, megtippelni sem tudjuk!)
- Új reklámozási rendszert vezetnek be. A Sims 2-ben külön Cuccok kiegészítőkkel (H&M Divatos Cuccok, IKEA Lakberendezési Cuccok) és egyéb külön letöltésekkel reklámoztak, ez most megváltozik, a reklámok a játék szerves részei lesznek. Például a szomszédságban található moziban a filmplakátok aktuális filmeket fognak mutatni, illetve lesznek egyéb reklámfelületek is, ahol hirdetni lehet. Mivel a játékhoz Internet kapcsolatra lesz szükség, így ennek segítségével fognak a reklámok frissülni. Arról, hogy ez a funkció kikapcsolhat lesz-e, még nincsen információ.
- Videó készítés: még az igazán kezdők is valami igazán különlegeset alkothatnak. Lehet vágni, beilleszteni, feliratozni, effektezni, stb. Egyetlen hátránya, hogy mindez online történik, így a lassabb Internetkapcsolattal rendelkezőknek problémái akadhatnak. Speciális eszköz lesz ahhoz is, hogy történet módban rendezhessük a játékban készített képeket.
- Lesz garázsajtó.
- A sims 3 gyakorlatilag visszatér a történelemben a Sims 1 elé, így megtudhatjuk, hogy a Táskás néni igazából a halott férje miatt lett ilyen elviselhetetlen, megismerhetjük a még gyermek Mortimer Goth-ot és családját.
- Bár nem esett róla szó, de nagyon valószínű, hogy a Sims 3-nak is lesz külön Formatára.
- Volt egy olyan pletyka, hogy a kisebb teljesítményű számítógépeken kisebb lesz a szomszédság is. Ezt határozottan cáfolták.
- nem kell internetkapcsolat a játékhoz. :) (Az aktiváláshoz viszont valószínűleg továbbra is szükséges.)

Sims 2-es érdekességek

A The Sims 2 Szabadidő kiegészítőből pedig mégrészleteket is láthatunk belőle. Íme "A Simek világa" című kép M. Ying-től, mely a kiegészítőben 420§-ba fog kerülni.

Sims 3

PC Guru játékteszt

A Sims 3 alatt egy teljesen új, következő generációs motor fog dolgozni, melyet már három éve fejlesztenek Rod Humble emberei; tegyük hozzá, ez teljesen jogos, hiszen talán ez volt a legnagyobb problémája a második résznek, az utóbbi időben ráadásul a programozók láthatóan már nem a TS2-t foltozgatták, így aztán maximum a valóban jó szakember kreatívokat tudtuk csak dicsérni az egyes kiegészítők kapcsán.

Mint korábban szó volt róla, a játék egy teljesen nyílt világba helyez bele minket, mely leginkább egy nyitott játékmenetű szerepjátékra hajaz, ahol oda megyünk, és azt csinálunk, ahová és amit akarunk. Elsétálhatunk a boltba, az utcákon szóba elegyedhetünk bárkivel, bekopoghatunk a szomszédainkhoz, mindezt egy mélyebb személyiség-, valamint egy új jutalom- és célrendszer teszi még érdekesebbé, a legkülönfélébb játékosok számára megszerethetővé, legyen szó az alkalmi betérőkről, a történetmesélősökről, a kreatívokról, vagy épp a stratégiát, menedzselést kedvelőkről. Olyan közösségi helyek kerülnek be a csomagba, mint a városháza vagy a helyi park, és ezernyi apró meglepetés vár ránk - kezdve attól, hogy az egész szomszédságot nekünk kell felfedezni, addig a kellemetlen pillanatig, amikor beteget jelentve kivonjuk magunkat a munka rabigája alól, és a főtéren fagyit nyalva belebotlunk a főnökünkbe... Az új motor mindezt rugalmasan segíti: eltávolodhatunk a kamerával, hogy madártávlatból szemléljük a várost, majd ráközelíthetünk bármelyik épületre, beleshetünk az ablakokon, megfigyelhetjük, ahogy a simek élik mindennapjaikat, gyereket nevelnek, főznek, tévét néznek.

Az említett új, innovatív szisztéma, mely a Realistic Personality System (valós személyiségrendszer) névre hallgat, teljesen szakít az eddigi metódussal. Régebben ugye fix alaptulajdonságok között oszthattunk szét adott pontszámot, a csillagjegyekhez kötve (rendes/trehány, játékos/komoly), most azonban emberkénk személyiségét írhatjuk le öt egyedi "címkével", jellemzővel: pár mozdulat, és megszületik a kíváncsi, kleptomániás, kiállhatatlan nagymama, aki mindenkinek a dolgába beleüti hegyes kis orrát, vagy a kötöttségektől és korlátoktól rettegő, forrófejű punk rocker, akinek nyers modora és gyerekes viselkedése miatt a legfőbb gondja, hogy egy normális randit összehozzon magának. A hivatalos oldalon található egy ábra, melyen találunk erre példákat: egy karizmatikus, barátságos, bátor, szerencsés csaj, aki született szakács; egy atlétikus, nagy dumás, jó humorú, flörtölős, szemtelen srác; egy házsártos, túlfűtött, de családcentrikus és rendszerető, takarékos mamó; egy kövérkés, barátságos, hamar kedvét vesztő fickó, aki igazi kétbalkezes, peches, hiszékeny alak; egy jó humorú és kommunikatív, rendszerető, szerencsés, munkaalkoholista üzletasszony; egy peches, gyerekes, hirtelen természetű, nyers koma; és egy vegetáriánus, jó természetű, barátságos, művészi hajlamokkal bíró természetvédő leányzó. Az ígéretek szerint a különféle jellemzők kevergetésével több mint 700 millió (!) kombinációt hozhatunk létre, tehát nem lesz nehéz valóban különböző simeket összerakni.

Mindehhez a szükségletek rendszerének radikális átalakítása járul: a napi robot helyett az egyedi személyiséghez szabott rövid- és hosszútávú célok lesznek életünk középpontjában; ha épp valami fontos dolgon ügyködünk, és simünk megéhezik, nem kell félbehagyva mindent elrohanni kaját készíteni és enni: a felbukkanó információs ablakra kattintva azonnal kielégíthetjük karakterünk adott szükségletét mindenféle extra interakció nélkül. Rengeteg apró poén vár majd ránk; a PC Gamer április számában megjelent világpremier előzetesben például bemutattak egy figurát, aki szakácsként melózik; munkahelyén történetesen épp elromlott a mosogatógép, így elvállalta, hogy hazahozza a melót, azaz a mosatlant, így eme plusz munkával (küldetéssel...) bevágódhat a főnökénél, és közelebb kerülhet a hőn áhított előléptetéshez - ugyanis emberünk egy tipikus karrierista...

Természetesen az egyedi személyiségek mit sem érnének, ha nem lehetne mindezeket külsőségekben is megjeleníteni. A Sims-széria egyik legnagyobb vonzereje eddig is a CAS, a simskészítő műhely volt, ami természetesen szintén átalakul, tovább erősödik, finomodik, és egyszerűsödik. Segítségével az eddiginél valósághűbb, részletgazdagabb figurákat kreálhatunk: izmosakat, soványakat és kövéreket; még a bőrszínt sem az eddig megszokott alapsémákból választhatjuk ki, hanem egy csúszkán lőhetjük be tetszés szerinti árnyalatra, de igaz ez a haj színére vagy stílusára is, nem beszélve persze arról, hogy az arc minden jellemzőjét ugyanilyen aprólékossággal állíthatjuk be, így immár valóban mindenki elkészítheti a maga vagy bárki más ismert ember alteregóját.

Ez a fajta szabadság, mely akár a játékmechanizmusban, akár a karakterkészítésben tetten érhető, a minket körbevevő világ testre szabásában is jelentkezik. Legyen szó a padló- vagy falburkolatról, a bútorokról vagy épp a virágokról, mindent átalakíthatunk, új textúrával, mintával láthatunk el pár mozdulattal, hogy egyedi figuránknak épp ilyen egyedi környezetet biztosítsunk, kialakítva így ugyanabból az épületből egy modern, csajozós legénylakást, egy luxuskéglit, egy barátságos családi fészket, vagy egy vidéki kúriát - a lehetőségek itt is szerteágazóak.

A szintén korábbi híremben leírt, kibővített készlet- és hangulatrendszer további minijátékokat rejt; a fentebb említett szakács például az étterme mögött egy kis paradicsomültetvényt gondoz; hogy meglepje kedvesét, leszüretel pár bogyót, hazaviszi ezeket, otthon elkészít egy jó ételt, átnyújtja az asszonynak, aki ezután öt napig jókedvűen ragyog. Ezek az RPG-s "buffok" végigkísérik simünk életét: ha bepisil, összeveszik a barátjával, dühös lesz, ha teherbe esik, gyermeke születik, kinevezik, örül, és mindez befolyásolja a hangulat időtartamára (mely lehet pár óra, nap vagy hónap) egész életvitelét.

Mint arról már szintén volt szó, nem lesz multi a TS3-ban, de a Spore-féle megoldás, mely szerint mások karaktereit, családjait letölthetjük és beilleszthetjük a játékba, igen; ezen kívül persze a közösség kreatív fele is támogatva lesz továbbra is, így bárki elkészítheti saját cuccait, és megoszthatja azokat a többiekkel. Van még egy kényes kérdés, melyet feltettek Humble úrnak: a kiegészítők problémaköre. A Sims stúdió főnöke szerint igyekeznek mindent, ami a simek életével kapcsolatos, beletömni az alapcsomagba, és a későbbi expanziókkal inkább témákat készíteni, például egy komplett vidéki szomszédságot, de a készítők még a LOTR-licenc bevonásával is eljátszottak, azaz a Gyűrűk Ura karakterei, környezete és minden egyéb jellemzője a TS3 mechanizmusával - persze ez csak egy ötlet volt, de ki tudja, lehet, hogy egyszer valóság lesz belőle...

Nos, a fentiekből azt hiszem, leszűrhető, hogy komoly átalakításon megy át a széria, mely persze rá is fér, hiszen már azért megmutatkoztak a kifáradás jelei, de ez egy nyolc éves, 98 millió példányos eladásával elképesztő rekordot felállító franchise esetében nem meglepő. A lányok és fiúk gőzerővel hegesztik a cuccot, hogy egy bő öt éves (az EA esetében egyáltalán nem szokványos) fejlesztési terminus végén, 2009-ben letehessék az asztalra az új generáció Simsét. Hogy ez is egy újabb sikertörténet lesz, azt már most borítékolhatjuk...

EA cikk

Megérkeztek az új generációs PC játék első részletei

THE SIMS 3 - MEGJELENIK 2009-BEN A The Sims 3 teljes szabadságot ad, és végtelen kreatív lehetőségekkel inspirál

Az Electronic Arts Inc. bejelentette az első részleteket az interaktív szórakoztatóipar várva várt játékáról, a The Sims™ 3-ról. A The Sims 3 teljesen új, három éve folyamatosan fejlesztett motorral mutatkozik be, amely lehetővé teszi, hogy egyedi simjeinket a telkük kapuján túl elterülő, élő szomszédságba vezessük. A most bemutatott funkciók között szerepel még az új, egybefüggő, nyitott szomszédság, a megújított sim szerkesztő, az újgenerációs, valósághű személyiségmodell - mindez határtalan testreszabhatósággal fűszerezve. A The Sims 3 2009-ben jelenik meg világszerte.

A The Sims sorozat hosszú ideje példátlan népszerűségnek örvend, a játékosok széles rétegét mozgatja meg, kortól és nemtől függetlenül. Az életszimulátor sikere és a hűséges The Sims közösség egészen a lenyűgöző 98 millió eladott példányig, illetve 22 nyelvre történő fordításig juttatta el a játéksorozatot. A kreativitásáért, humoráért és játékos közösségéért neves The Sims sorozat önálló kulturális jelensége lett 2000-es kezdete óta.

Most a The Sims 3 arra készül, hogy az új generációs játékok zászlóshajója legyen a The Sims márkanév alatt.

"A The Sims 3-ban a simek elhagyhatják otthonuk határait, és belevethetik magukat a nyitott, élő szomszédságba. Interakcióba léphetnek más simekkel az új, mélyebb személyiség rendszer használatával," - nyilatkozta Rod Humble, a The Sims stúdióvezetője. "Ez a fajta nyílt-végű játékmenet végtelen kreatív lehetőségeket inspirál. Ezenfelül az új cél és jutalom rendszer minden típusú játékosnak megadja a hosszútávú játékmenet élményének lehetőségét."

Új egybefüggő, nyitott szomszédság - Fedezd fel szabadon a szomszédságot
Nézd meg a látnivalókat simjeiddel! Az új, egybefüggő szomszédság felépítése lehetővé teszi, hogy simjeid szabadon bebarangolhassák a környéket, meglátogassák szeretteiket  -  vagy épp ellenségeiket. Más simek otthonát, családját felfedezve, és olyan helyekre ellátogatva, mint a városháza vagy a helyi park, a simek számára egy egészen új életstílus lehetősége nyílik meg. A történet szövésének lehetőségei megsokszorozódnak, amint simjeid a belvárosba látogatnak új ismeretségek reményében, átutaznak a városon egy vacsorára, kémkednek a szomszéd után, vagy a legváratlanabb helyen találkoznak össze a főnökükkel.

Új sim szerkesztő - Készíts el bármilyen simet, amilyet csak el tudsz képzelni
A nyitott, élő szomszédságon túl, a megújított sim szerkesztő felülete egyszerűen használható eszközöket vonultat fel, amelyekkel páratlan kidolgozottságú simeket hozhatunk létre, akik valóságosabbak, mint valaha. A sim szerkesztő biztosítja a simek testreszabásának határtalan szabadságát. A soványtól a teltkarcsún át az izmosig  -  minden átmenet és minden véglet elérhető! A simek testének formáján és méretén túl finomhangolható minden arcvonásuk, hajviseletük, bőrtípusuk, természetesen a lehetőségek széles skálájával. Ilyen sok lehetőség befolyásolásával jó szórakozást jelenthet valóságos karakterek létrehozása, akik úgy néznek ki mint Te, vagy valaki, akire hasonlítani szeretnél, esetleg mint egy híres ember vagy egy ismerős, családtag.

Új, valós személyiségek - Minden sim önálló személy, egyedi személyiséggel
A The Sims 3-ban szereplő innovatív és szabadalmazott Valós Személyiség Rendszer  (Realistic Personality System) segítségével minden karaktert öt különböző személyiségjeggyel ruházhatunk fel, ezzel segítve a simek viselkedésének alakítását, és viszonyulásukat a többiekhez és  környezetükhöz. Ez az új rendszer lehetővé teszi a rendkívül komplex és változatos játékbeli személyiségek elkészítését. Vajon elkészíted a kíváncsi, kellemetlenkedő, kleptomániás nagymamát, aki szeret belekotyogni mások ügyeibe? Talán az elkötelezettségektől rettegő, forrófejű punk rockert, akit durva, ám gyermeki természete tart vissza attól, hogy összehozzon egy romantikus randit? A The Sims 3-ban a  simek túllépnek a napi szükségletek egyszerű sokaságán, hogy egyedi személyekké legyenek, sokrétű személyiséggel, akik egyszerre tudnak koncentrálni rövid- és hosszútávú célokra. A személyiségjegyek széles skálájával több mint 700 millió variáció keverhető ki. Sosem tudhatod, kivel találkozol össze a The Sims 3-ban!

Új végtelen testreszabhatóság - Bárki bármit beállíthat!
A The Sims 3-ban bemutatkozó új és könnyen hozzáférhető kreatív eszközökkel bármit egyszerű testre szabni, akárhol! A padlóktól a virágokon át, a divattól a heverőkig, a tapétától egészen az ablaktáblákig, és még azon túl is  -  a The Sims 3 megadja mindazt a rugalmasságot és a lehetőségek széles kínálatát, amely szükséges álmaid házának megépítéséhez, vagy hogy felfedezd belsőépítészi képességeidet a legjobb lakberendezés megalkotása során. Simjeid otthonául szolgálhat egy minden igényt kielégítő kúria, egy laza legénylakás, esetleg családi álomotthon vagy egy bájos vidéki villa. A The Sims 3-ban Tiéd a döntés.

"A The Sims 3-ban szereplő új motor és technológiák legfontosabb célja, hogy szabadjára engedjék a játékos képzeletét, a valósághű megjelenésű simekkel, akiknek egyedi személyisége van, és az egybefüggő, élő szomszédsággal, amit felfedezhetnek,"  - tette hozzá Ben Bell, a The Sims 3 gyártásvezetője. "A játékosok meg fognak döbbenni a The Sims 3 valóságosságán!"

Forrás: Electronic Arts

The Sims 3

A Sims 3-at papíron a Maxis fejleszti, a gyakorlatban azonban Will Wright egykori legendás csapata már csak márkanévként létezik. Valójában a játékon egy hatalmas belső EA-fejlesztőcsapat, a The Sims Studio dolgozik, nagyjából ugyanazok az emberek, akik a Sims 2-t és annak körülbelül hatszáz kiegészítőjét letették az asztalra. A tervezés a második rész megjelenésével együtt kezdődött, vagy amikor megjelenik majd a játék, több száz ember ötévnyi munkája lesz benne.

Mondj öt dolgot az életben, ami 2000 tavasza óta ugyanolya! A Nap keleten kel és nyugaton nyugszik, készül a Duke Nukem Forever, vacak a magyar foci, és. és. nem is olyan egyszerű, ugye? Segítek: 2000 februárja óta minden áldott héten ott van legalább egy (de inkább három-négy) Sims játék a pécés eladási toplistán. Lassan nyolc és fél éve nincs egyetlen olyan hét, hogy ne díszelegne ott a top 10-ben a játék valamelyik része, kiegészítője, különkiadása. Az összesített eladási adat a legutóbbi híradás szerint 98 milliónál tart, ennél többet a játékiparban csak Super Mario meg a Pokémonok nevével sikerült eladni. Na, ezek után tegye fel a kezét az, aki csodálkozik azon, hogy az EA bejelentette a Sims 3-at. Most pedig az, aki kíváncsi arra, milyen is lesz a harmadik rész. Oké, annyira ugyan nem vagyunk aktívak, hogy meg tudjuk számolni a jelentkezőket, de feltételezem, hogy az elsőre senki nem tette fel a kezét, a másodikra meg mindenki - szóval kezeket le, és lássuk, mit is tud majd a játék, ami előreláthatólag 2015-ig uralja majd a toplistákat.

Sarkig tárt világ
A fő változás a harmadik részben, hogy a játéktér végre túllépi a lakásunk falait, és az egész várost kedvünkre bejárhatjuk. Ezzel együtt a város összes lakója bekerül a szimulációba (a rokonszenves gyógyszertárosból így lesz Sim Patikus), és többé nem lesz olyan, hogy a szomszédban lakó kissrác négyéves marad akkor is, amikor a mi simjeinknek már az unokái is az egyetemre mennek. Sőt, mivel az idő mindig csak az éppen aktív helyszínen tartózkodó simek számára telt, előfordulhatott az is, hogy a főszereplőnk öregebb lett, mint a saját szülei. Mostantól a város összes lakója él, mindenkinek saját személyisége van, és ezzel párhuzamosan az összes épületbe bemehetünk (már ha beengednek persze), simünk nem tűnik el misztikusan, amikor munkába megy; és az egész Sims-világból kipucolják a fejlesztők a fehér foltokat, amik eddig az egyes kiegészítők által bemutatott helyszínek közötti űrt töltötték ki. Magyarul a Sims 3-ban a világ is él körülöttünk, nm egyszerű díszlet csupán a háttérben. Pleasant Valley, a kisváros, ahol élünk, folyamatosan változik, új házak épülnek, új családok költöznek be, felnőnek a gyerekek, új munkahelyek jelennek meg -mintha valaki a Sim Cityvel  játszana a fejünk fölött. Nagyjából száz épület lesz a városban.

Kevesebb tányér, több móka
A Simsben hagyományosan nyolc szükségletét kell a simeknek állandóan elfogadható szinten tartanunk: az éhségtől a fáradtságon át a tisztaság és a társaság utáni vágyig. Ebből adódóan a játék néha versenyfutássá fajul az idővel, olyan mutatvánnyá, mint amikor a zsonglőr tányérokat pörget kétméteres botok végén, é összevissza kapkod közöttük, hogy egyik se essen le (annyi különbséggel, hogy a cirkuszban maximum eltörik pár tányér, ha nem jönnek össze a dolgok, ami sokkal kisebb ciki, mint bevizelni a mellékhelység felé félúton). A harmadik részben enyhül ez a zsonglőrködési kényszer, és csupán három mutatónk lesz, legfontosabb a stresszméter. Továbbra is szükség lesz persze alvásra, evésre, tisztálkodásra, és így tovább, de ezek a monoton, ismétlődő feladatok sokkal kisebb hangsúlyt kapnak.
Érdekes húzás a napi unalmas teendők háttérbe szorítása, hogy ezúttal a játékos és a karakter személye élesen különválik, és előbbi elvégezhet bizonyos dolgokat utóbbi helyett. Például egy kis kéz ikonnal összeszedhetjük és kivihetjük a szemetet, míg a sim zuhanyozik - és még csak meg sem fog lepődni, hogy egy láthatatlan, isteni kéz kitakarított helyette.

Ti mind egyéniségek vagytok!
Az eddigi horoszkópos, illetve öt tulajdonságpár közötti tologatós karaktergenerálás a múlté - bár a változatosságot megadták, leginkább azt lehetett vele állítani, hogy mennyire akarja a játékos megszívatni magát: egy rendmániás karakterrel például sokkal nehezebb volt a játék, mint egy rendetlennel, mert sokkal több időt kellett takarításra pazarolunk. Ehelyett 80 alaptulajdonság közül választhatunk ötöt (vagy kérhetünk véletlenszerű sorsolást is), ami majd meghatározza az összes többi kisebb, másodlagos tulajdonságunkat. Pár példa  a nyolcvanból: karizmatikus, bátor, otthonülő, álmodozó, atlétikus, forrófejű, munkamániás, családszerető, konzervatív,  jó humorú - úgy hangzik, mintha társkereső apróhirdetésekből ollózták volna össze, ugye? Pontosan így történt, közösségi és társkereső oldalak profiloldalait fésülték át a fejlesztők ahhoz, hogy összegyűjtsék, milyen tulajdonságokkal határozzák meg általában saját magukat az emberek a való életben.
Ezek a tulajdonságok alapozzák meg, milyen karriert, kapcsolatokat, és úgy általában, milyen életet szán a "sors" simünknek, de persze szembe is mehetünk ezzel, a játék filozófiája az, hogy semmi sem lehetetlen, ha elég sok energiát fektetünk bele, bármit elérhetünk, bármilyen akadályt legyőzhetünk, akármilyen hátrányból is indulunk. Szép gondolat, na.

Merjünk nagyot álmodni
Az első rész célok és vég nélküli játékmenete után kellemes felfrissülés volt a Sims 2 félelmekre és vágyakra épülő rendszere, ami célokat vitt a simek életébe - de valljuk be, hosszú távon elég idegesítővé és logikátlanná vált, hogy minden áldott nap új és új dolgok után kezdett sóvárogni a sim, és teljesen irracionális félelmei támadtak. Ezt váltja fel a Sims 3-ban az álmok és ígéretek rendszere. A simben bármilyen esemény kiválthatja, hogy álmodozni kezd valamiről, mi pedig tetszőleges álomról megígérhetjük, hogy valóra váltjuk - aztán, ha ezt megtesszük, boldog lesz, ha nem, csalódott, hosszú távon depressziós. Például, ha veszünk a kisgyerek simnek egy távcsövet, ő ennek hatására elkezdhet álmodozni arról, hogy csillagász lesz, vagy ha találkozunk egy ellenkező nemű, csinos simmel, megjelenhet az álmaink között, hogy összejövünk vele, de lehetnek olyan kispályás álmaink is, mint venni egy könyvet (ha épp elmentünk egy könyvesbolt kirakata előtt), vagy akár a tévét bámulva dögleni a kanapén pár órácskát, ha súlyosan agyondolgoztattuk szerencsétlen simet.

A munka hőse
Az oké, hogy ezentúl nem marad láthatatlan a sim munka közben, na de mi lesz a jó abban, ha napi nyolc órában krumplit hámozunk vagy egy számítógép billentyűjét nyomkodtatjuk vele? - merülhet fel a kérdés a rutinos Sims-játékosokban. Nos, nem kell a simünket a munkában is pátyolgatnunk, ellenben kapunk egy csomó lehetőséget, hogy hogyan töltse a munkaidejét - és ezeknek mind komoly hatása lehet a karrierünkre, a szociális kapcsolatainkra, vagy csak a napi jókedvünkre. Választhatjuk azt, hogy benn maradunk túlórázni, hogy igyekszünk pihenni és csak mímeljük a munkát, vagy akár azt is, hogy megpróbáljuk elcsábítani a főnököt, ami járhat fizetésemeléssel és előléptetéssel, rosszabb esetben lebukással, családi balhéval.

MMO-sims
Nem lehet nem észrevenni (és nem is tagadják a fejlesztők), hogy mennyi ötletet, játékelemet vettek át az online RPG-kből. Ott van például a buffok és debuffok rendszere, amik a tulajdonságainkat időlegesen növelő vagy csökkentő hatások, ezer és egy féle van belőlük, és mindegyiket magunknak kell kitapasztalnunk, hogyan szerezzük meg vagy hogyan tüntetjük el. Például, ha meghal egy családtagunk, kapunk egy szomorúság-debuffot, ami idővel eltűnik magától is, vagy leszedhetjük magunkról azzal, hogy sokat beszélgetünk a többi simmel. Vagy a skála másik vége: ha előléptetnek a munkában, az jó pár napra feldobja a kedvünket.
A küldetések (vagy Sims.nyelven: lehetőségek) rendszere is hasonlít az MMO-játékokra, csak itt persze nem 15 útonállót kell levágnunk a városi őrség parancsnokának kérésére, hanem mondjuk 15 fát kell elültetnünk a kertünkben, vagy 10 napnyi túlórát kell vállalnunk a melóban, esetleg flörtölni kell öt különböző csajjal  egy hétvége alatt. Ezek véletlenszerűen jönnek és jutalmakat kaphatunk értük, ha sikerül teljesíteni őket.

Irányított véletlen
Logikus húzás lenne a fejlesztőktől, ha a Spore trükkös egyszemélyes-online módszerével (minden játékos kreálmányai bekerülnek a központi adatbázisba, és onnan töltögeti le véletlenszerűen a városunk benépesítéséhez az épületeket és lakókat) tegyen egyedivé a Sims 3 minden egyes várost - de ezt egyelőre nem erősítették meg az illetékesek.
Ehelyett a fejlesztők az irányított véletlenszerűség elvéről beszélnek, amik a simek viselkedését meghatározza a jellemvonásaik alapján. Minden apró kis tulajdonságát, egészen addig a szintig, hogy milyen kávét szeret a sim, vagy milyen stílusban fest, ha rákattintunk vele a festővászonra, vagy mit szeretnénk nézni a tévében, egy óriási adatbázisból válogatja össze a játék véletlenszerűen, de a sim alaptulajdonságaival összhangban. Ebből fakad, hogy minden sim külön egyéniség lesz, mégis hihető figura. Az öt alaptulajdonság közel hárommilliárd variációra ad lehetőséget, az azok alapján kisorsolt másodlagos tulajdonságok pedig gyakorlatilag végtelent.

A csomagolás
Első ránézésre a grafika nem tűnik sokkal szebbnek a Sims 2-nél (akkora ugrás semmiképpen nincs, mint az első és második rész között volt), de ha alaposabban megnézzük, azért láthatjuk, hogy sokat finomodott a megjelenítés, a simek animációja, mimikái sokkal gazdagabbak lettek, a fények és árnyékok modellezése sokkal élethűbbé, plasztikusabbá teszi az egész látványvilágot. Az például konkrétan zseniális, hogy a simek külső megjelenésében tükröződnek a személyiségjegyei, vagy a testalkatuk fokozatosan változik az idővel és az életmódjuk változásával. Na és azt se felejtsük el, hogy a városban ezerszer annyi látnivaló van és sokkal több simmel futhatunk össze, mint az eddigi részekben otthon.
A gépigényről szokás szerint nemigen beszélnek a fejlesztők, de jó eséllyel nem mennek rá a csúcsgépekre, ami a sorozat eddigi jellegzetessége is volt. Az persze jó kérdés, hogy az egész város szimulációja mennyire lesz erőforrás-igényes.

Show must go on
Hogy a Sims 3 óriási siker lesz, afelől nincs semmi kétségünk - viszont amit eddig is láttunk belőle, az alapján bátran kijelenthetjük azt is, hogy simán lesz olyan érdekes, hogy a tradicionális Sims-játékosok (vagyis a nők: a játékosbázis kétharmada nőnemű, és emellett bármilyen meglepő is, 80 százalékuk 17 év fölötti) mellett a hardcore arcok is kipróbálják. Hogy mi lesz után? Természetesen újabb kismillió kiegészítő nyaralásról és kisállatokról - és a stúdió vezetője, Rod Humble előszeretettel viccelődik azon, hogy ha amúgyis meg van az EA-nak a Gyűrűk ura licenc, miért is ne alkotnának egy fantasy világban játszódó, mágiával átszőtt Simset.

A cikket írta: Hancu (PC Guru)
Elérhetővé tette: Treff (SimsHungary)
Gépelte: Galaxya (My Sims)

22 kérdés és válasz

1.        Ennyi kreativitással töltött év alatt a Sims rajongók rengeteg érdekes Simet, házat és más tárgyakat alkottak. Lehetséges lesz ezeket a korábbi verzióból áttenni a Sims 3-ba? És mi a helyzet az egyéb design elemekkel?
Elég sok innovatív újítás van a Sims 3-ban, így nem lehetséges Simek vagy egyéb dolgok átmentése. Az egyes elemek részletessége olyan magas a Sims 3-ban, hogy a korábbi verzókból való konvertálás nem lenne biztonságos a játékosok számára.

2.       Rengeteg játékos gyűjtögette az évek alatt a Sims 2 CD-ket, amik most szemétté válnak, ha kijön a 3-as verzió. Milyen kiegészítők lesznek beépítve a Sims 3-ba? Számíthatunk állatokra, évszakokra vagy varázslatra az alapjátékban? És milyen új plusz extrák lesznek a korábbi verzióval szemben, ami arra ösztönöz minket, hogy megvegyük az újat?
Pillanatnyilag csak a Sims 3-ra koncentrálunk. Van egy hatalmas csapatunk, akik elkötelezettek azzal kapcsolatban, hogy a lehető legjobb játékot készítsük el, amit csak lehetséges és nem gondolunk addig semmi másra, amíg ez tökéletes nem lesz.

3.       Rengeteg kérdés merül fel az "élő szomszédsággal" kapcsolatban. A korábbi verzióban az elkészített családok türelmesen vártak arra, hogy egy játékos játsszon velük, most úgy tűnik, hogy élni fogják a saját világukat. Képzeljük el, a játékos két családot készít, az egyiket Mary és Bob alkotja, a másikat John Smith. Aztán sokáig játszik Mary-vel és Bobbal, majdnem megfelejtkezve másik családjáról. Nagyon is elképzelhető, hogy mire visszatér John Smith-hez, már nem talál ott senkit, hiszen leélte az életét, idős lett és meghalt, így elúszik annak a lehetősége, hogy játsszon vele. Van erre valami megoldás?
Nagyon sok opció van a Sims 3-ban. Az említett példában a családok, amikkel nem játsszunk tovább fejlődnek amellett a család mellett, amivel foglalkozunk. Bár bármikor válthatunk a két család között. Lehetséges, hogy egy családot fejlesztünk egy bizonyos pontig, mentjük, majd később összekapcsoljuk egy másik mentett állással. Történetírók ezt biztosan sokszor fogják csinálni.

4.       Azt már hallottunk, hogy gyakorlatilag "Isten kezét" játszhatjuk a játékban, vagyis lehetőségünk lesz simek és egyéb tárgyak megfogására és arrébb mozgatására. Szintén lehetőségünk lesz a Simek etetésére és "megtisztítására" egy kattintással. Milyen egyéb egyszerűsítésekre számíthatunk?
Nincs olyan eszköz, ami pontosan úgy működne, ahogyan leírtad. Bár a játékosok csinálhatnak olyat, amit mi úgy hívunk " élő módban történő hurcibálás". Egyszerűen kifejezve, manipulálhatjuk a játékot, néhány dolgot mozgathatunk az egér segítségével. A múltban a Simeknek mindent maguknak kellett elpakolniuk. Most megfoghatjuk a szemetet és kidobhatjuk, vagy felvehetünk valamit a földről és betehetjük a Simek eszköztárába.

5.       És mi a helyzet a robotokkal, űrlényekkel, vámpírokkal és másokkal? Benne lesznek az alapjátékban vagy várnunk kell egy kiegészítőre?
Van néhány trükk a tarsolyunkban...

6.       Mivel egy viszonylag nagy virtuális univerzum áll a Sims kedvelők rendelkezésére, tervbe van véve, hogy lesznek olyan minijátékok is, mint pl. a kocsi vezetés? És mi a helyzet a tánc szimulátorral, ami szintén népszerű a kozolos játékokban?
Van néhány igen érdekes csoportos játék és a jártasságok megszerzése is igen részletesen ki van dolgozva.

7.       Tervbe van véve, hogy kibővítik a Simek szókincsét, vagyis hogy amit beszélnek, az tényleg jelenteni fog valamit? Vagy továbbra is csak motyogni fogják az értelmetlen simlish nyelvet, mint a Sims 3 előtt?
A simek mindig simlishül fognak beszélni. Megpróbáltuk őket megtanítani a világ más nyelveire is, de nem figyeltek ránk.

8.       Jó néhány évvel ezelőtt elindult a Sims Online, aztán jó ideig nem hallottunk róla. Tervbe van véve, hogy beépítetek néhány online komponenst a Sims 3-ba, mint pl. chat vagy minijátékok, ahol a játékosok a Simeiket egyfajta avatarként használhatják?
A Sims 3 játékosainak példa nélküli szabadsága lesz a játékuk kinézetének testreszabását illetően. Egy játékos kreatív beállítottsággal, mindennemű technikai tudás vagy képzettség nélkül megváltoztathatja mindennek a kinézetét a játékon belül. Ezt a technológiát mi "Stílus készítőnek" hívjuk. Korábban a rajongók a műveiket a játékon kívül készítették el, aztán megosztották ezeket másokkal. Meg akartuk adni ugyanazt a lehetőséget a játékosoknak, amivel a mi alkotóink rendelkeznek.

A folyamat, hogy online megosszuk a műveinket egyszerűbb, mint valaha. A Sims 3 indítópanelje segít feltelepíteni és menedzselni az egyedi tartalmakat, így nem kell többet mappákat vadásznunk vagy hasonlóakkal foglalkoznunk.

Végezetül, a Sims 3 közössége teljesen új és van néhány fantasztikus eszköz, mint pl. az online videószerkesztő, ahol a játékosok összeállíthatják a kisfilmjüket a játékban felvett videókból.

9.       Milyen új tevékenységeket terveztetek a Sims 3-ba?
A Simek olyan dolgokat csinálhatnak, amiket korábban nem, pl. biciklizhetnek, gyúrhatnak a konditeremben, lemehetnek a strandra, haraphatnak egy snacket a helyi bisztróban, stb.

10.    Mi az, amiben fejlesztettétek a korábbi verziót és mi az, ami teljesen új? Elmagyaráznátok azt is, hogyan működnek az új "határok"? Milyen új tevékenységek nyílnak meg a Simek előtt?
Az első, amit az emberek észre fognak venni a Sims 3-ban, az a világ körülöttük. Ha valamit látsz, oda el tudsz menni. A múltban a Sims játékosok be voltak korlátozva, kisebb szinteken kellett játszaniuk, amiket telkeknek hívtunk. Most nincsenek határok. A technológia hihetetlen, mert egy otthon legapróbb részletét is meg tudjuk mutatni, úgy mint mondjuk egy virág szirmait. Pár másodperccel később megláthatod a legapróbb szeplőket egy Sim arcán a város másik végében. És mindez valós időben történik. Fejlesztőként napjainkban nagyon jó helyen járunk: elértük a realizmust, ez kipipálva. Most a stílusra koncentrálhatunk és arra, hogy olyan összetett élményt nyújtsunk a játékosoknak, hogy teljesen belemerülhessenek a történetükbe.

11.     Hogyan fejlődött a Sims 1 testreszabhatósága a Sims 3-ig? Hogyan lesznek képesek ezt a játékosok beépíteni a korábbi Simses tapasztalataikba?
Olyan, eddig példa nélküli irányítást adunk a játékosok kezébe a játékban, ami az alkotóinknak is meg volt. Az új családkészítőben bármilyen Simet el lehet készíteni, amit csak el tudnak képzelni, és van egy olyan eszköz a játékban, amivel a lakásokban található szinte összes felületet meg tudjuk változtatni.

12.    Várható, hogy viszont láthatjuk a kedvenc családjainkat, megfigyelhetjük, ahogy felnőnek, ahogy tették ezt a Sims 1 és a Sims 2 között?
Igen! Nagyon sok régi dolgot viszontláthattok majd a korábbi játékokból a Sims 3-ban.

13.    Hogyan befolyásolták a játékosok visszajelzései azokat a változtatásokat, amiket a Sims 3-ban végrehajtottatok?
Mindannyian a Sims rajongói vagyunk, és a csapatunk nagy része dolgozott a Sims 1-en és a Sims 2-n, így a játékosok visszajelzései be vannak építve a csapatunkba. Szintén sok időt töltünk azzal, hogy a világ minden pontján a Sims közösség tagjaival kommunikáljunk. Nem hiszem, hogy a játék az lenne ami, a Sims közösség nélkül. A rajongók mindig azt kérték, hogy kommunikáljunk többet a közösséggel. Ha belegondolsz, a Sims a korabeli világ legrészletesebb ábrázolása a fikció világában, azonban az élet fele hiányzott. A Sims 3-ban lehetőséget adunk a másik fél felfedezésére, hogy megtudd, mi történik akkor, ha nem vagy otthon.

14.    Hogyan működnek az új személyiségek?
Több, mint 70 személyiségjegy közül választhatnak a játékosok. Amikor ezeket kiválasztod, egyszerű szavakként vannak feltüntetve, úgy, ahogy a való életben is jellemeznéd az embereket, így könnyen megérthető, hogy egy bizonyos személyiségjegy hogyan is fog működni a játékban. Ami igazán ütőssé teszi ezeket a személyiségjegyeket az az, hogy alaposan meg tudják változtatni a játékot, különböző viselkedésedeket, interakciókat, előnyöket és célokat kaphatsz attól függően, milyen jegyekkel rendelkezik a Simed. Csak hogy említsünk néhány pédát, a Simed lehet elmebeteg, gonosz, kleptomániás, paranoiás, hencegő, gyerek utáló, zseni, stb.

15.    Milyen kihívással kellett megküzdenetek a Sims 3 készítése során?
A legnagyobb kihívást a mesterséges intelligencia kidolgozása jelentette, hogy a Simek, akik a városban laknak életszerűen éljék tovább az életüket. Az egész idő alatt fejlődnek, felnőnek és jelentős mennyiségű munkával jár ennek az összehangolása annak érdekében, hogy rendesen működjön. A játékosok sokféle karaktert láthattak már a játékok világában, de még sosem láttunk olyan világot, ahol a Sims 3-hoz hasonlóan az egyes karaktereket az egyedi személyiségjegyek és motivációk irányítják. Ezen kívül egy "Stílus készítő" lehetőségen is dolgoztunk, hogy a játékosok a játékban mindent a saját ízlésükre szabhassanak a ruháktól a bútorokon át egészen az autókig. Azt szerettük volna, ha a játékosok úgy alakíthassák a Sims 3 világát, mint az alkotóink. A kezelőfelület igazán ütős és tökéletessé szeretnénk tenni.

16.    Azt értjük, hogy a játékot a töltögetést nélkülöző nyitott szomszédság jellemzi majd, de csupán egy szomszédság lesz, nem úgy, mint a Sims 2-ben. Beszélj nekünk arról, miért döntöttetek így. Hogyan tudnak majd változtatni rajta a különböző játékosok, amint a kezükbe kerül?
Csak egy szomszédság lesz, és ez az egy rendkívül bámulatos. Az elmúlt pár évben kizárólag ezzel az egy szomszédsággal, Sunset Valley-vel foglalkoztunk. Nagyobb és részletgazdagabb, mint bármi, amit eddig alkottunk. Tulajdonképpen valami olyat akartunk csinálni, ami rögtön elképeszti az embereket, sokkal többet akartunk kihozni ebből a városból, mint eddig.

Egy sim generáció után már nem lesz két egyforma város a Sims 3-ban. Ahogy már említettem, minden sim teljes mesterséges intelligenciával rendelkezik egész életüket irányítják, vagyis láthatjuk őket felnőni, iskolába járni, szerelembe esni, házasodni, állást szerezni és elköltözni, családot alapítani, megöregedni és meghalni. Bármelyik simet megváltoztathatod a városodban, és be is költöztetheted azokat, akiket még látni szeretnél benne: önmagad, a barátaid, kedvenc műsorod szereplőit, kedvenc zenekarod vagy sportklubod tagjait, bárkit, akit csak elképzelsz. kezedben a döntés.

17.    Azt tudjuk, hogy minden Simnek van egy olyan álma, amit egy életre szóló teljesítménycél részeként teljesíthetnek. Milyen életre szóló teljesítményekkel találkozhatunk, mi történik, amikor elérjük azokat? Mi történhet, ha nem sikerül?
Ahogy az embereknek, úgy a simeknek is vannak vágyaik. Ezek között lehetnek igen nagyszabásúak is, ezeket Életreszóló Vágynak hívjuk. Az Életreszóló Vágy nagy teljesítményt igényel, mint például hogy Rocksztárrá váljunk, vagy nagy családot alapítsunk, meggazdagodjunk, vagy asztronauták legyünk. Miközben azon ügyködsz, hogy teljesítsd az Életreszóló vágyad, apróbb vágyaid is teljesülnek. Ha kielégíted egy sim vágyait, pontokat szerzel, amiket különlegességekre válthatsz be. Jellemvonások és jutalomtárgyak lehetnek ezek, amik viccesek és megdöbbentőek. Valójában nincs olyan út a játékban, ami bukáshoz vezet, de el tudod érni, hogy néhány igazán vicces dolog történjen, ha problémát akarsz a Simjeidnek okozni.

18.    Hány kötelezettségnek kell eleget tenni, hogy elérjük az áhított karrier csúcsára? Vannak rövidítési lehetőségek, hogy a legmagasabb fokra lépjünk?
Ha helyesen játszol a kártyákkal, lehetőséged lesz akár több karriernek is eljutni a csúcsára, de ehhez kemény munkára van szükség és arra, hogy rendelkezz a megfelelő jellemvonásokkal. Egy munkamániás sim boldog, ha az irodában lehet, tehát neki jó megoldás, ha bejár. Határozottan van néhány egyszerűbb lehetőség, és a simed időről időre él ezekkel az alkalmakkal, ami nagy lökést ad neki.

19.    Sok nyílt végű erkölcsi választás fog felbukkanni a Sims 3-ban. Pl hogy a politikai karriernél eldöntheted, hogy lefölözöd-e kampányhozzájárulások javát. Mondj még nekünk példát az ilyen karrier-függő erkölcsi választásokra. Mik lehetnek az ilyen döntések következményei?
A játék tele van erkölcsi választási lehetőségekkel. Néhányukat karrier-alkalomként mutatjuk be a játékosoknak. Nem szeretnék sokat időzni ezen a témán. A legtöbb erkölcsi választás a játékban társadalom-szimulátorból származik, és ez az, ahol a játék kényszerítővé válik. Sok játékos arra használja fel a játékot, hogy saját életének erkölcsi kérdéseire találjon választ. Ez egy " Mi lenne ha" típusú szimuláció. Egy példa: A Simed választhat, hogy ha akar, Etye-petyézhet a munkahelyén, de ha lebuknak, mindkettőjüknek pucéran kell kiszaladni az irodából. Nos, ez egy jó lecke lehet, hogy ne akard ezt a valóságban megtanulni!

20.   Mit tudsz nekünk mesélni a közösségi jellemzőkről, arról, hogy a játékosok milyen opciókat használhatnak, ha egyedi tartalmat szeretnének készíteni, és azokat szeretnék megosztani a barátaikkal, vagy a nagyobb Sims rajongótáborral?
A Sims 3játékosok eddig sosem tapasztalt szabadságot élvezhetnek abban, hogy egyedivé tehessék játékukat. Csupán egy kreatív játékos kell, semmilyen technikai tudás vagy jártasság nem szükséges ahhoz, hogy mindent testreszabj Simjeid életében. Ezt a technológiát Stílus-készítőnek hívjuk. A múltban a rajongók az egyedi tartalmakat játékon kívül készíthették el és oszthatták meg másokkal. Olyan lehetőséget akartunk a játékos kezébe adni, amit az alkotók is megkaptak.

Az egyedi tartalmak online megosztása egyszerűbb, mint valaha. A Sims 3 Indító segít telepíteni és a helyükre irányítani az egyedi tartalmakat, nem neked kell mappákat keresgélni és semmi ilyesmit.

Végezetül, a Sims 3 közössége teljesen új és van néhány fantasztikus eszköz, mint pl. az online videószerkesztő, ahol a játékosok összeállíthatják a kisfilmjüket a játékban felvett videókból.

21.    Ahogy a Sims 2-ben, a Sims 3-ban is megőrülnek a simek a partikért. Milyen partikat lesz lehetőség tartani, attól függően, milyen karrierben indul el a Sim?
Új Buli lehetőségek lesznek a Sims 3-ban, ezek a baráti bulik egészen különféle kedves kis helyeken lehetnek. Elhívhatod őket a partra, és egy délutáni barbecue-ra. Hangold fel a gitárt, csavard fel a rádiót, hívj át néhány havert és lógjatok együtt. Ha egy feltörekvő politikus vagy, akkor kampányszervezőket hívhatsz meg, hogy segítsenek kampányod forrásainak kiépítésében is a bulizás mellett.

22.   Kérünk egy kis friss pletykát a játékról. Milyen lehetőségeken dolgozik épp a csapat?
Az időnk nagy részét töltjük azzal, hogy játszunk és közben tökéletesítjük a nyitott, élhető szomszédságot, és az egész játékmenetet, ami benne zajlik. A Sims 3-ban a Simek életének másik felét is meg akartuk nyitni, azt, ami annyira mindig is annyira foglalkoztatta a játékosokat. Mi történik, mikor nem vagyunk otthon? Ez egy hatalmas feladat volt a részünkről, de nagyszerű érzés volt végigjárni ezt az utat, hogy működjön.

Egy példa a munkánkról, az a mesterséges intelligencia, ami a városlakókat irányítja. Te magad irányíthatod a választott háztartásodat, de minden más Sim a városban él és fejlődik, míg te játszol. Ez valóban lenyűgöző mértékű összehangoltságot igényelt, hogy valóban működjön. Azt gondolom, hogy szeretni fogják a Sims 3 játékot azok a játékosok, akik hozzászoktak ahhoz, hogy sok karaktert látnak egy játékvilágban, de még soha nem láttak olyan játékvilágot, ahol minden karaktert egyedi jellemvonások és igények motiválnak. A másik fejlesztés, amin dolgozunk, a Stílus-tervező, ami segít a játékosoknak minden egyedivé varázsolni a játékon belül a ruháktól a bútorokon keresztül az autókig. Azt akartuk, hogy a játékosok úgy tudjanak alkotni a játékban, ahogy azt a tervezők tették. Az érintkezési felület igazán erőteljes, és mi tökéletessé akarjuk ezt tenni.

 

Exkluzív Sims 3 játékteszt

 

A Galaxya (MySims.hu főszerkesztője) És Treff (Simshungary.hu főszerkesztője) alkalmat kapott rá, hogy kipróbálhassák a Sims 3-at. Íme tömör véleményük:

„Az Electronic Arts Magyarországnak köszönhetően a nekünk, MySims és a SimsHungary főszerkesztőjének, alkalmunk adódott, hogy kipróbálhassuk a világ egyik legjobban várt játékát, a Sims 3-at. A játéknak jelenleg kb. 80%-a készült el, mi ezt a verziót kaptuk meg tesztelésre.  Mivel ez még fejlesztői verzió, így sajnos jó néhány dolgot nem tudtunk kipróbálni, valamint elég sok hibával is találkoztunk. Képeket sajnos nem készíthettünk, de már most biztosak vagyunk benne, hogy a fejlesztők - hasonlóan a Sims 2-höz - remek kis bloopereket fognak a rendelkezésünkre bocsátani a játék megjelenésekor. A telepítés több mint fél órát vett igénybe, azonban ezt teljes mértékben feledtette az a játékélmény, amiben részünk volt.” 

És a teljes leírás:
A játék grafikája az ígéretekhez híven valóban lenyűgöző. Szép és részlet gazdag. Egy nagyszerű újítás, hogy nincs többet olyan probléma, hogy ráközelítünk mondjuk egy fára és az eltűnik.
A játékot viszonylag egyszerű kezelni és irányítani, de az igaz, hogy kell egy kis idő, amíg az ember hozzászokik. A kezelőfelület kinézete nagyban hasonlít a Sims 1-éhez, azonban a panelek tartalma jelentős változáson ment át az előző két generációval szemben. A vásárlás és építés katalógusról már láthattunk képeket. Mindkettő szokatlannak és idegennek tűnik, a vásárlás katalógusnál egy rajzolt szobát láthatunk berendezve, az építés esetében pedig egy házat és egy kertet. A különböző elemekre kattintva (pl. TV, asztal, tető, stb.) választhatunk az adott katalógusból.
A teszt során nem találkoztunk különleges események kamerával, magyarul nem voltak kisfilmek, de ez még változhat.

Családkészítő
A Családkészítő sokkal gyorsabban töltődik be, mint a Sims 2 esetében. Szerintünk mindenki arra kíváncsi leginkább, vajon tényleg gumiszerűek-e a játékban a Simek. Nos igen is, meg nem is. A Családkészítőben valóban egy kicsit műanyaghatást keltenek, azonban ez játék közben nem ennyire feltűnő. Mindenkit megnyugtatunk, lehet szép Simeket csinálni.
A Családkészítő egyébként lenyűgöző. A képeken és a videókból nem is jön át igazán az az élmény, hogy mennyire fantasztikus, hogy ennyire aprólékosan testre szabhatjuk a Simünk kinézetét, ruháját, tulajdonságait.
A hajak sokkal realisztikusabbak, mint a Sims 2 esetében, de mégsem túl valósághűek. Egész szépen megtalálták az egyensúlyt a játék és a realizmus között. Több lépcsőben színezhetjük a hajat, tehát nagyon egyszerűen készíthetünk melírozást is. Nem kell többet különböző képszerkesztő programokkal dolgozni ezen.
A ruháknál van külön felső- és alsóruházat, valamint egybe ruha, cipők és kiegészítők. Azt is be lehet külön állítani, hogy az adott ruhát hétköznapi, ünneplő, sport vagy alsó ruházatnak, illetve fürdőruhának szánjuk-e. Sportos ruhánál egyébként nincs egybe ruha.
Minden ruhánál külön állítható a szín, a mintázat, sőt, még a gombok színe is. Ugyanez vonatkozik a cipőkre és a különböző kiegészítőkre is, utóbbiból pedig elég sokat kaptunk. Vannak hagyományos és napszemüvegek is (a lencse nem színezhető), sokféle kinézetű és hosszúságú kesztyű, zokni, harisnya (ez nincs a férfiaknál), gyűrű, karkötő, óra, fülbevaló. Ezek mind külön színezhetőek. Körömlakk mindazonáltal nincs benne.
A személyiség beállítása is igazán sok lehetőséget tartalmaz. 5 személyiségjegyet választhatunk, ezek alapján pedig 5 életcélt kapunk. A személyiségjegyek csoportosítva vannak, hogy könnyebben választhassunk, így vannak észbeli, fizikai, szociális és életstílusra vonatkozó jegyek. Persze van összesített is, ha valakinek úgy izgalmasabb. Kiválaszthatjuk a Sim kedvenc ételét, zenéjét és színét (utóbbit viszonylag sok megadott szín közül.).
Kétféle szépségpötty és szeplő közül választhatunk, valamint van egy gomb, aminek segítségével a Sim korának megfelelő ráncot tehetünk az arcára.

Szomszédság
Minden család kasszájában §20.000 van kezdéskor. 5 nehézségi szint van, ez automatikus és attól függ, hány személy van az adott családban. 5-nél nagyobb nehézségi szint nincsen. A családokat a panelen rendezhetjük név, pénz, nehézségi, és a készítés ideje szerint.
Továbbra is megmaradtak a telkek, így kiválaszthatjuk, hogy egy üres telekre költözünk be, vagy egy adott házba. Ott is eldönthetjük, bebútorozva vagy bútor nélkül kérjük, utóbbi esetében természetesen olcsóbban jutunk hozzá.
Játék közben is egyszerű családot váltani, csak megnyomjuk a szomszédság szerkesztése gombot, azt, hogy másik családdal akarunk játszani - eldönthetjük, mentjük-e a korábbi játékot, vagy sem -, kiválasztjuk a családot és rányomunk a játék gombra.
Játék közben távolításkor megjelenik középen egy nagyító ikon. Ezt megnyomva beláthatjuk az egész várost és elmehetünk a közösségi területekre. Egy-egy ilyenre kattintva megjelennek az elérhető opciók, így akár állást is vállalhatunk.
Ahogy múlik az idő, a Nap mozgásával együtt az árnyékok is változnak a szomszédságban, így igazán realisztikussá válik a játék. A Simek egyik telekről egyszerűen átsétálhatnak a másikra, nem használják feltétlenül az utat, a dombok sem jelentenek akadályt.

A Simek élete

Nincs szükség többet öltözőszekrényre, a Simre kattintva tudjuk átöltöztetni.
Ha megmondjuk egy Simnek, hogy menjen valahova, kiválaszthatjuk egy lenyíló menüből, hogy ezt a távot sétálva vagy futva tegye meg.
A Sim képe a hangulatától változik.
Azt tudtuk, hogy van gyászrovat az újságban. Ez nem teljesen így működik, a Sim olvassa az újságot, közben kis ablakokban megjelennek a szomszédsággal kapcsolatos fontosabb hírek, pl. ki halt meg, kik házasodtak össze.
Simre kattintva a cselekvések kategorizálva vannak.
A kínságok lejárnak.
A Sim őrjöng, ha egy másik kiküldi a fürdőből.
Simhez lehet kedvesen és mogorván is közelíteni. Ha megismerünk egy embert, akkor a paneljén megjelenik az 5 személyiség jegye, de csak három kérdőjelet látunk, ahogy beszélgetünk vele és megismerjük, úgy válnak láthatóvá számunkra a valós személyiségjegyei.
A gyerekek többféle céllal mehetnek iskolába: átlagosan, utálattal, tanulni akarással, új barátok megismerése céljából és a többiekkel való találkozás végett.
Autóval való közlekedéskor végigkísérhetjük a simet egyik helyről a másikig.
Látjuk, mit csinál a szomszéd a házán kívül. Bárkihez átmehetünk, akihez szeretnénk, ehhez csak az kell, hogy becsöngessünk hozzá. Amíg ki nem nyitja az ajtót, nem látjuk a ház belsejét, onnantól fogva viszont mindent.
A telefonunkkal készíthetünk fényképet onnan, ahol a Simünk áll.

Szellemek és a temető
Ha egy Sim meghal, itt is jön érte a Kaszás. Itt jegyeznénk meg, hogy valóban sokkal nehezebb eltenni láb alól egy Simet, mint korábban, például az, hogy a medence széléről elvesszük a létrát, már nem számít semmit, a Sim simán kimászik a medence szélén. Ha a Kaszás elvitte Simünket, a szelleme ott marad, azonnal megjelenik. Végre kapcsolatba léphetünk velük, például elküldhetjük őket. Azt nem tudtuk sajnos kideríteni, hova kerülnek a sírkövek, egy részük a temetőben található, de a Goth család telkének a szélén is volt néhány, így éjjel a kis Mortimer találkozhatott a nagymamájával is. A szellemek egyformák, nincs különbség a különböző okok miatt meghaltak színe között. Kicsit fehéresek, átlátszóak, jópofára sikerültek. A temető egyébként elég ijesztő hatást kelt, a kriptában pedig van egy olyan lehetőség, hogy fedezzék fel a katakombákat. Be is küldtük Mortimert, az biztos, hogy összefutott néhány szellemmel, azonban a fejlesztői változatnak köszönhetően nem tudtuk megfigyelni az arcát, ugyanis az teljesen eltűnt utána és a feneke helyén jelent meg. Azt hiszem, mindkettőnk nevében írhatom, hogy ez volt talán életünk egyik legviccesebb bloopere. Kis moodlet-et, vagyis magyarul hangulatdarabkát azt kapott, ebből megtudhattuk, hogy hány órán keresztül fog még kihatni a hangulatára az, hogy sikeresen megöltük a szüleit.

Üzletek és közösségi területek
Jó hírünk van azoknak, akik a Sims 3-ban elhelyezett reklámok miatt aggódtak. Ezeknek fő felületük a Mozinál található plakátok voltak. Offline módban ezek helyett Sims témájú plakátokat láthatunk. A mozi bejáratára kattintva láthatjuk azt is, mikor kezdődik a következő előadás.
Láttuk a könyvtárat, egyelőre elég szegényesnek tűnt, leginkább csak a könyvespolcok miatt jöttünk rá, hogy melyik épülettel is állunk szemben.
A szupermarketbe nem tudunk bemenni, ellenben feldob egy ablakot az elérhető termékekkel. Ez két csoportba van osztva, egyrészt felsorolja a hozzávalókat, amikből egyesével választhatunk pl. tojás, fokhagyma, sajt, saláta, stb. A másik részében pedig recept szerint vannak csoportosítva az ételek. Láthatjuk azoknak az ételeknek a receptjeit, amit el tudunk készíteni és ott leírja, melyik hozzávalók kellenek hozzá. Tehát ha pl. spagettit készítenénk, és az tésztából és szószból állna (feltételezés, nem tudtuk alapból elkészíteni), akkor ezt a két terméket egy kattintással vehetnénk meg.
A Sportcsarnok munkahelyként üzemel, hasonlóan a városházához, ide sem tudtunk bemenni a Simmel, azonban például a konditerem nyitva áll előttünk.

Építés és Vásárlás mód
Az építés mód kétség kívül legnagyobb újítása, hogy egy kattintással növelhetjük és csökkenthetjük a szobák méretét. Ez elméletileg úgy zajlik, hogy közben a tárgyak, képek a helyükön maradnak. A fejlesztői verzióban ez még elég hibás volt, így erről sajnos bővebben nem tudjuk kifejteni a véleményünket. Az azonban biztos, hogy ha tökéletesen fog működni, akkor nagy segítség lesz a játékosok számára.
A rácsháló továbbra is megmaradt, azonban a Paloták és Parkok Cuccok csaláskódjához hasonlóan, itt ezek alapból még további 4 részre vannak osztva. Ehhez hozzátartozik, hogy pl. a fákat nagyjából oda tehetjük, ahova szeretnénk, nem illeszkedik a rácshoz.
Ahogy ígérték, a Create-A-Style valóban egyszerűbbé teszi a játékosok dolgát, pár kattintással módosítható a bútorok színe és mintázata. Nincs szükség többet képszerkesztő programokra ehhez, a kész stílust pedig eltárolhatjuk és felhasználhatjuk más tárgyakhoz is. Az üveg felületeket nagyon szépen megcsinálták, tényleg ámulatba ejtő, ahogy pl. az egyik üvegfalú zuhanyzó kinéz.
A domborzat alakításakor nem csak azt választhatjuk, hogy süllyesztjük vagy emeljük a talajt, esetleg tavat ásunk, de megválaszthatjuk annak a sebességét is, hogy milyen gyorsan történjen a változtatás, így jobban beállíthatjuk a kívánt szintet. Tó ásásakor azt is megválaszthatjuk, hogy kerek vagy szögletes tavat szeretnénk-e. A vízfelületek egyébként nagyon szépek, látszik, ahogy hullámzik a víz, szépen tükröződik. A tóban lehet horgászni is.
A tető magasságát egy csúszka segítségével állíthatjuk. A cserepek nagyon szépek és élethűek
A hangok egyébként mindkét esetben ugyanazok, mint a Sims 2-ben, a kalapács eszköz viszont változott, leginkább egy varázspálcához tudnánk hasonlítani, látványosan tűnnek el a dolgok és a hangja is más.

A Bella kultusz
Nos igen, Bella... tudjuk, hogy sokan kíváncsiak vagytok rá, mi történt Bella Goth-tal, hiszen azzal már tisztában vagyunk, hogy Mortimert és szüleit megtalálhatjuk a játékban. Azt is tudjuk, hogy a Sims 3 - bár az új generációként emlegetik -  visszatért az időben a Sims 1 története elé. Annyit mondhatunk, hogy a készítők most sem felejtkeztek el róla, vannak apróbb utalások a játékban pl. a Simek elolvashatják a „Hol van Bella?” című könyvet, valamint megadtak minden esélyt, hogy a kis Bella Bachelor és Mortimer Goth egymásra találhassanak és boldog életet éljenek együtt.

A játékot tesztelte: Treff (simshungary.hu) és Galaxya (mysims.hu)

 Hírekben lévő infók

Január

-A kisgyerekek, ellentétben a nagygyerekkel csak felnőttek kíséretével járhatják be a szomszédságot
-A idősödést és a szomszédok önálló cselekedeteit (pl. házasság) ki lehet kapcsolni
-A legnagyobb terültet 64x64 lesz
-Be lehet állítani többek között a lépcsők szélességét és a lámpák színét és fényerősségét is
 -A kertben különböző nagyságú növények fognak fejlődni
-Nem kell 5 féle személyiséget beállítani
-Lesz Create-a-Twin-Tool ahol ikreket lehet készíteni
-Egy tóban nem lesz benne minden halfaj, lehet, hogy egy halért a szomszédság összes tavát be kell barangolni
-Mielőtt megvesszük a házat választhatunk, hogy be legyen-e bútorozva, vagy ne.
-A szabad akarat beállítható lesz.
-Saját mintákat nem lehet a játékba tenni.
-A simek élethossza is beállítható lesz: rövid (25 Sim-nap), átlagos (95 Sim-nap), hosszú (200 Sim-nap), maratoni (1000 Sim-nap).
-A lehetőségek szinte határtalanok lesznek: még a cipők és zoknik színét is megszabhatjuk.
-Ugródeszkák és félmagas falak nem lesznek.
-A simek bárhol, bármikor átcserélhetik ruhájukat.
-A temetőben részmunkaidőt vállalhatunk.
-Simünk nem tud gázolás folytán meghalni.
-Ha simünk megbetegszik vagy szül, nem lesz kötelező korházba mennie.
-Rengeteg új tárgy és funkció lesz: egy olcsó vécénél például többször meg kell nyomni az öblítést, amíg nem működik.
- A takarékos simek találhatnak az újságban utalványokat, és a legközelebbi vásárláskor beválthatják őket.
- A simeknek lehet bogár vagy kőgyűjteményük.
- A szellemek színéről vagy sírkövéről megtudhatjuk, hogy hogyan haltak meg.
- Örökbefogadásnál megadhatjuk a gyermek korát és nemét.
- Játékosként „ki leszünk zárva” a boltokból és éttermekből.
-A gonosz simek nem csak a gyerekek nyalókáját vehetik el, hanem még a frászt is hozzák rájuk.
- Újabb gyümölcs- és zöldségfajták lesznek.
- Ha simünk rosszkedvű, lehet, hogy nem teljesíti utasításainkat.
- A fiatal simek szülinapjukon új személyiséget kapnak, és ha jól neveljük őket, ki is választhatjuk azt.
- Lesznek különböző szervezetek, amelyeknek adományozhatunk is.

- Az anyukák és apukák születési szabadságra mehetnek.
- Az anyukák ezt az időt arra is használhatják, hogy terhességi könyveket olvassanak, így nem lesznek komplikációk a szülésnél, és ez pozitív hat majd a gyerek személyiségére.
- Ha  bulit rezünk beállíthatjuk a kezdési időpontot, valamint a ruhát, amit simünk visel.
- Beállíthatjuk, hogy a gyerekek hozzanak-e haza iskolatársat-
- Simünket megbüntethetik, ha órán puskázik vagy alszik.
- Szervet adományozhatunk a kórházakban.

- Nem lesz pelenkázó asztal, hanem egy kattintás elég lesz, hogy a pici új ruhában lehessen.
- Végre láthatjuk a kisbabák szükségleteit.
- A nagyon magas logikával rendelkező simek felfedezhetnek és maguk után el is nevezhetnek új csillagokat.
- Egy különleges növénnyel a ’Death Plant’-tal (’Halál növénye’) örökéletűek lehetnek simjeink.
- A kisbabák ezentúl azt eszik majd, mint szüleik, csak turmixolt változatban.
- A simeknek lehet gyereke szellemektől.
- Befektetőként beléphetünk egy cégbe, és bezsebelhetjük a nyereségét.
- A kicsiknek ezentúl nem csak alvás és evés szükségletei lesznek.
- Bár a suli a szomszédságban lesz, és el is kísérhetjük oda a gyerekeket, nem léphetünk be oda.
- Lesz olyan növény, ami meghosszabbítja a simek életét.
-A nagyobb családok kezdésnél több mint 20.000 simoleont kapnak.
- 35-40 finomabbnál finomabb recept közül válogathatunk majd.
- Etye-petye eddig csak ágyban és autóban lehetséges.
- Négyféle sebesség közül választhatunk majd.
- A terhes nőknek egy stílusban egyféle ruha lesz, az viszont több színben.
- Lesz néhány olyan ház, amiben különleges kihívások lesznek. (Pl. lesz olyan ház is, amiben minden vízzel működő dologból egyfolytában folyni fog a víz.)
- A terhesség itt is 3 napig fog tartani.
- Az étel a hűtőben is megromolhat.
- Ha egy sim szellemtől lesz terhes, a gyerek szellemként születik, de a későbbiekben normális emberré fog válni.
- Egy szalonban simünk manikűrben, pedikűrben, arcpakolásban és masszázsban is részesülhet.
- Lehet majd piknikezni igazi piknikkosárból, de evés közben a hangyák elvihetik az ételt.